miércoles, 16 de diciembre de 2020

GALIZA: Celebremos o Bicentenário do Nascimento de Friedrich Engels, Mestre do Proletariado Mundial

https://galizavermelha.wordpress.com/2020/12/08/celebremos-o-bicentenario-do-nascimento-de-friedrich-engels-mestre-do-proletariado-mundial/

O 28 de novembro deste ano marca o 200º aniversário do nascimento de Friedrich Engels, um dos grandes mestres do proletariado mundial e co-fundador, junto com Marx, da ciência da revoluçom proletária, hoje conhecida como Marxismo-Leninismo-Maoismo.

Inspirados polos brilhantes fundadores do socialismo científico, Marx e Engels, os proletários revolucionários de todos os países lançarom-se á luita e, em seu curso, enriquecérom a ciência da revoluçom desenvolvendo-a: os marcos importantes da Revoluçom Socialista de Outubro na Rússia, que inaugurou a Era da Revoluçom Proletária Mundial e o triunfo da Revoluçom na China que tivo continuidade na Grande Revoluçom Cultural Proletária, dotárom ao proletariado do Marxismo-Leninismo-Maoismo, umha teoria única e harmoniosa que lhe permitirá, nom só conquistar o poder mediante a violência revolucionária das massas, hoje erigida como Guerra Popular, mas para dar continuidade à revoluçom durante o tempo da Ditadura do Proletariado e do Socialismo para impedir a restauraçom do capitalismo.

Hoje, munidos desse arsenal os proletários revolucionários de todos os países avançam na construçom dos seus partidos e luitam pola unidade numha nova Internacional Comunista, instrumentos estratégicos imprescindíveis para o triunfo da Revoluçom Proletária Mundial, capaz de conduzir os combates do proletariado e dos povos do mundo para derrotar ao imperialismo e á reaçom, varrendo da face da terra toda forma de opressom e exploraçom, avançando para o comunismo.

Por isso, o proletariado revolucionário celebra com alegria o bicentenário do nascimento de Friedrich Engels, pretende resgatar a sua memória e obra, para difundi-la entre as massas operárias e camponesas de todo o mundo.

Friedrich Engels nasceu numha família burguesa; mas ele dedicou a sua vida à luita pola emancipaçom da classe obreira. Junto co seu camarada e amigo, Karl Marx, dotárom á humanidade, em especial aos trabalhadores, de materialismo dialético, a conceiçom do mundo e método de pensamento, o que permitiu a eles e ao proletariado adquirir umha compreensom científica do desenvolvimento da história, o materialismo histórico, e do modo de produçom capitalista, a economia política marxista. Doutrina harmoniosa e exata que deu vida ao socialismo científico em oposiçom aos sonhos utópicos dos “socialistas” burgueses e pequeno-burgueses, que criticabam e ainda criticam o “capitalismo selvagem” mas apenas procuram reformá-lo sem destruí-lo. Pola contra, Engels contribuiu a esclarecer as leis que regem a marcha da sociedade rumo ao estabelecimento do socialismo e do comunismo, as leis que condenam o capitalismo à morte e derrota pola Revoluçom Proletária, detacando com toda claridade que esta é a missom histórica do proletariado internacional.

Como teórico, Engels foi o primeiro a afirmar que o proletariado nom é apenas umha classe que sofre, mas que pola sua situaçom na produçom social é a classe mais importante do capitalismo, feito que o impulsiona incontrolavelmente para a frente e o obriga a luitar pola sua emancipaçom definitiva, abolindo a propriedade privada sobre os meios de produçom, para o que necessita da sua açom política, que tem por objetivo o estabelecimento do socialismo. Essas idéias fôrom expostas pola primeira vez em 1845 no livro A situaçom da classe obreira em Inglaterra, umha obra que descreve brilhantemente nom apenas os sofrimentos do proletariado, mas também a sua importância social e a sua missom histórica.

Engels foi também o primeiro em publicar na revista Anais Franco-Alemáns, um estudo crítico sobre a economia política onde analisou as características básicas do regime econômico capitalista, como consequência inevitável do domínio da propriedade privada. Foi ele quem impeliu ao seu amigo e camarada Karl Marx a ocupar-se no estudo desse problema em profundidade, de onde surgiu a obra-prima O Capital, cuja culminaçom também foi realizada por Engels após a morte de Marx.

Juntos, eles escrevérom em 1844 A sagrada família, ou crítica da crítica crítica. Umha obra polêmica, escrita principalmente por Marx, mas o resultado dumha compreensom mútua das contradiçons sociais e da crítica dos irmáns Bauer, filósofos contemplativos “críticos” que negavam qualquer atividade prática para transformar o mundo e qualificavam ao proletariado como umha massa em carente de espírito crítico sem transcendência histórica.

Dessa época também data A ideologia alemá, um trabalho conjunto de Marx e Engels que só viu luz em 1932, anos depois das as as suas mortes. Embora o objetivo dos mestres com esta obra fosse acertar contas co seu passado filosófico, A ideologia alemá adquiriu e continua a ter grande importância para o proletariado revolucionário, na medida em que nesta polêmica apaixonada e vigorosa eles desnudam as misérias dos filósofos e socialistas reacionários da Alemanha, formulando as características essenciais do comunismo científico. Desde essa obra pode-se ver que Marx e Engels vêm na luita de classes do proletariado e na revoluçom por ele protagonizada, o surgimento do regime comunista: esta revoluçom “é necessária nom só porque é impossível derrubar a classe dominante de qualquer outra forma, mas porque só através da revoluçom a classe que derruba pode livrar-se de toda podredume e ser capaz de criar umha sociedade nova”.

O Manifesto do Partido Comunista, publicado em 1848, nom foi apenas outra obra comum, mas é baseado no ensaio de Engels, Princípios do Comunismo. O manifesto é umha exposiçom genial e brilhante da concepçom e do método do proletariado revolucionário; umha exposiçom magistral de materialismo histórico onde as leis que levam ao proletariado a estabelecer o comunismo em toda a terra som decantadas; o programa do proletariado revolucionário que o diferencia de todas as seitas e tendências socialisteiras; umha obra cuja vigência permanece intacta, animando a luita dos proletários e dos povos do mundo contra o imperialismo e todas as formas de reaçom. A frase coa qual conclúe esse primeiro programa operário continua a ressoar em todo o mundo; o seu apelo final é hoje o grito de combaate do proletariado revolucionário que se prepara para tomar de novo o céu por assalto:

“Os comunistas consideram indigno ocultar as as as suas idéias e propósitos. Eles declaram abertamente que os seus objetivos só podem ser alcançados derrubando toda a ordem social existente pola violência. Que tremam as classes dominantes ante a perspectiva dumha revoluçom comunista. Os proletários nom têm nada a perder nela, exceto as as as suas cadeias. Eles têm, no entanto, um mundo a ganhar.

Proletários de todos os países, uni-vos!”

Em 1878 viu a luz o conhecido Anti-Dühring ou A revoluçom da ciência do Sr. Eugen Dühring, umha obra polêmica contra um professor crítico do marxismo, a qual tornou-se numha das melhores exposiçons do materialismo dialético e histórico e da doutrina do socialismo em todos os seus aspectos; trabalho em que seu amigo Marx também contribuiu na parte relativa à economia política. Umha das seçons do Anti-Dühring foi publicada em 1880 como um folheto intitulado Do socialismo utópico ao socialismo científico, umha obra popular onde expom brilhantemente o desenvolvimento social progressivo que conduz ao advento do socialismo contrariamente às crenças dos utópicos.

Em 1925 fórom publicados por primeira vez os trabalhos de Engels referentes às as as suas investigaóns sobre a Dialética da natureza, um estudo inconcluso que remonta aos anos 1875-1883, onde o mestre da classe obreira destaca como as leis do materialismo dialético cumprem-se também nos fenômenos da natureza; neste trabalho atopam-se agudas ideias que antecipárom conclusons posteriores das ciências naturais. A Introduçom geral à dialética da natureza e O papel do trabalho na transformaçom do macaco em homem, som peças de arte na literatura revolucionária onde a relaçom entre o desenvolvimento da humanidade e das ciências naturais é exposta até atingir o sociedade burguesa moderna, tirando conclusons revolucionárias que hoje têm mais vigência do que nunca, quando a humanidade é atingida pola crise econômica e a pandemia da Covid-19, produto da voracidade e da anarquia do capitalismo imperialista:

“Unicamente umha organizaçom consciente da produçom social, na qual a produçom e a distribuiçom obedecem a um plano, pode elevar socialmente aos homens acima do resto do mundo animal, assim como a produçom em geral os elevou como espécie. O desenvolvimento histórico torna esta organizaçom mais necessária e mais possível a cada dia”.

A origem da família, da propriedade privada e do Estado, publicado em 1884, é outro tratado sobre materialismo histórico expondo sistematicamente a evoluçom dessas instituiçons que serám substituídas polo comunismo, umha nova e superior forma de organizaçom social, quando sejam abolidas a propriedade privada e as classes e, como consequência, desapareçam o Estado e a família como foi conhecida até agora. Ali atopa-se a explicaçom científica da discriminaçom e opressom da mulher que constitui a base mais firme do movimento feminino proletário:

“O derrubamento do direito materno foi a grande derrota histórica do sexo feminino em todo o mundo. O homem também segurou as rédeas da casa; a mulher viu-se degradada, transformada na servidora, em escrava da luxúria do homem, num simples instrumento de reproduçom […] A emancipaçom da mulher só é possível quando ela pode participar em grande escala, em escala social, na produçom e no trabalho doméstico, ocupa apenas um tempo insignificante ”.

No ensaio Ludwig Feuerbach e o fim da filosofia clássica alemã (1886), Engels faz umha exposiçom crítica da filosofia alemã desde a posiçom materialista dialética, demonstrando o declínio espiritual da burguesia, exaltando o sentido teórico e científico do proletariado.

Gigante foi também o seu trabalho no estudo dos assuntos militares que constitui umha parte importante da sua obra escrita. Poucos trabalhos podem ser comparados aos artigos de Engels sobre os grandes acontecimentos militares do Século XIX, como a guerra de Garibaldi na Sicília, a guerra da Crimeia, a guerra civil nos Estados Unidos, as grandes insurreiçons de 1848 ou a guerra franco-prussiana de 1870. E nom só polo rigor face aos factos tratados, mas também polas brilhantes previsons do grande pensador na arte da guerra. Um poderoso arsenal de grande valor hoje, quando o proletariado revolucionário se prepara para levar a cabo a Guerra Popular necessária para derrubar aos seus inimigos em todos os países.

Além das importantes obras científicas e do gigantesco trabalho jornalístico de Engels, sua correspondência é inestimável, principalmente co seu entranhável camarada Marx, onde se pode observar o trabalho mancomunado dos fundadores do socialismo científico em todos os aspectos, tanto no desenvolvimento da ciência da revoluçom, como em outras áreas do conhecimento, bem como da estratégia e da tática do proletariado combatente.

Como dirigente político do proletariado, Engels ligado-se ao movimento obreiro desde muito jovem. Graças aos seus contatos com organizaçons e dirigentes proletários, pudérom relacionar-se, junto com Marx, coa associaçom clandestina alemã, a Liga dos Justiceiros mais tarde denominada Liga dos Comunistas, á qual convencérom da nova doutrina, que por sua vez os encomendou expôr os princípios fundamentais do socialismo elaborados por eles, tarefa materializada no Manifesto do Partido Comunista publicado em 1848.

Engels participou ativamente da onda revolucionária que sacudiu Europa de 1848 a 1850. Nom só alentando, co seu amigo Marx, o levantamento popular na Alemanha com a caneta da Nova Gaceta Renana, mas também participando da insurreiçom armada do povo e combatendo nas batalhas pola liberdade, onde ocupou um lugar de destaque e que, junto cos seus escritos militares, o tornariam merecedor do apelido de “O General” entre os seus camaradas.

Como apaixonado combatente revolucionário, Engels foi um defensor intransigente dos interesses do proletariado, um crítico aguerrido dos erros dos falsos socialistas e mestre incansável dos melhores filhos da classe obreira com quem sempre mantivo estreitos laços de amizade e a quem acudiam de todos os países na procura de conselho.

A sua lealdade para com a classe obreira fez dele o chefe reconhecido do proletariado internacional, nom só desempenhando um papel destacado na fundaçom da Associaçom Internacional dos Trabalhadores ou I Internacional, mas também ocupando um lugar no Conselho Geral desde 1870 até a sua dissoluçom em 1876, bem como na fundaçom da II Internacional após o Congresso Operário de Paris, que em 1889 lançou as bases para a nova organizaçom internacional do proletariado de todos os países.

A sua generosidade e simplicidade permitírom a Engels dar o lugar certo ao seu amigo e camarada, a quem apoiou económicamente até os últimos dias para que concluísse a sua obra. Mas Friedrich Engels brilha com sua própria luz e é, portanto, um dos mestres do proletariado.

Engels morreu em 5 de agosto de 1895 na Inglaterra rodeado dos dirigentes mais destacados do movimento obreiro de diferentes países e ao seu enterro chegárom mensagens de muitos cantos do mundo. Referindo-se a Engels, Lenin escreveu:

Depois de seu amigo Karl Marx (falecido em 1883), Engels foi o mais notável cientista e mestre do proletariado contemporâneo em todo o mundo civilizado. […] Marx e Engels forom os primeiros a esclarecer nas as as suas obras científicas que o socialismo nom é umha invençom de sonhadores, mas a meta final e o resultado inevitável do desenvolvimento das forças produtivas dentro da sociedade contemporânea. Toda a história escrita até agora é a história da luita de classes, da mudança sucessiva no domínio e na vitória dumha classe social sobre outra. E isso continuará até que as bases da luita de classes e do domínio de classes desapareçam: a propriedade privada e a produçom social caótica. Os interesses do proletariado exigem que essas bases sejam destruídas, por isso a luita de classes consciente dos obreiros organizados deve ser dirigida contra elas”.

E contra as calúnias e deturpaçons dos inimigos do marxismo, que tentárom em vom separar a Marx de Engels, as palavras pronunciadas por este último na homenagem póstuma a Karl Marx som perfeitamente aplicáveis a ele:

“… Ele foi, acima de tudo, um revolucionário. Cooperar, desta ou daquela forma, para derrubar a sociedade capitalista e as instituiçons políticas por ela criadas, contribuir para a emancipaçom do proletariado moderno, a quem pola primeira vez infundiu a consciência da sua própria situaçom e das as as suas necessidades, a consciência das condiçons da sua emancipaçom: tal era a verdadeira missom da sua vida. A luita era seu elemento. E luitou com paixom, tenacidade e sucesso como poucos”.

Honra e Glória a Friedrich Engels, Mestre do Proletariado Mundial!

Viva o Marxismo-Leninismo-Maoismo!

Morte ao imperialismo! O futuro deve ser do socialismo e do comunismo!

Proletários e povos oprimidos, uni-vos no internacionalismo proletário!

Avancemos, agora mais do que nunca, na unidade internacional dos comunistas de todo o mundo!

28 de noviembre de 2020

Unión Obrera Comunista (MLM) – Colombia

Partito Comunista Maoista d’Italia

Partido El Kadehines – Tunísia

Respaldam

Comité pola Construçom do Partido Comunista Maoísta de Galiza

Partido Comunista (Maoista) de Afganistam

No hay comentarios: